Etiketu dnes najdeme na každém výrobku. A není divu, jedná se o způsob, jak mohou prodejci dát k dispozici určité informace o výrobku, které mají uložené zákonem, a navíc mohou sloužit k reklamě.
Na druhou stranu zákazníci tak mohou zjistit, co přesně kupují, jaké je složení, a díky odlišnému barevnému provedení u jednotlivých firem i vědět, od koho přesně kupují, aniž by to museli složitě zjišťovat. Také jim to usnadní orientaci, když danou věc hledají.
Je tedy jasné, že se jedná o veskrze užitečnou věc. A jako takové jí existuje poměrně velké množství druhů. Neboť ne každý se hodí pro všechno zboží. Papírové etikety by na mražených výrobcích jako například špenát či hranolky asi nebyly ideální.
Jedním z typů, které se na první pohled zdají poněkud hůře využitelné, patří průhledné samolepící etikety. Mohou být průhledné či barevné, i když průhledné jsou častější. Používají se tam, kde je průhledný obal. neboť jejich cílem je (samozřejmě kromě předání informací zákazníkovi) také umožnit mu vidět obsah obalu.
Proč ale volíme průhledný obal? Má to své důvody. Někdy jsou čistě estetické, kdy mají přilákat zákazníka ke koupi. Sem patří nejrůznější kosmetické přípravky, především pak gely, které vynikají svou jasnou, poloprůhlednou barvou a třpytkami.
Jindy je zase pro daný produkt lepší, když je vystaven světlu. Zde najdeme především potravinářské výrobky, jako je například majonéza. Zde se však průhledné etikety až tolik nepoužívají.
Kde je však jejich použití nejrozšířenější, jsou balené vody. Zde se prakticky žádné jiné nepoužívají. Opět jde o to, abychom mohli ukázat obsah zákazníkovi, v tomto případě aby viděl, že je tam skutečně indikované množství nápoje, a také že do něj nebylo nic přidáno.
Je samozřejmé, že tento typ etikety můžeme použít i u jiných výrobků, ale tam by to bylo zbytečné. Navíc typ etikety má komplimentovat výrobek. Přeci jen, výrobci chtějí, abychom si jej koupili, že?