Asi není člověka, který by netoužil bez práce zbohatnout. A mnozí se o to snaží. Buď hrají nejrůznější loterie, nebo doufají, že zbohatnou nákupem a prodejem akcií na burze. Oboje však sebou přináší velké riziko, že místo abychom peníze získali, tak o ně přijdeme.
U burzovních obchodů toto riziko sice není až tak vysoké jako například u Sportky, neboť zde nezáleží tolik na náhodě (ačkoliv i ta hraje roli), jako spíše na schopnostech daného člověka předvídat budoucí vývoj trhu.
K tomu, abychom zde uspěli, nám pomáhají nejrůznější ukazatele, které nám mají pomoci v podstatě předpovídat budoucnost. Jedním z těch nejvyužívanějších je pak market profile. Zde se jedná v podstatě o zjištění tržního profilu firmy. Jak jej ale můžeme zjistit?
V dnešní době, kdy je mnoho informací volně dostupných na internetu, to není až takový problém. Jednoduše řečeno, najdeme si vývoj ceny akcií dané firmy za co možná nejdelší období. To samé uděláme se ziskem firmy a objemem jejího prodeje. Stejné údaje si pak seženeme o konkurenci.
Díky tomu můžeme vysledovat trend, který ona firma má. Zlepšuje se její postavení na trhu, nebo zůstává stejné? Jak si vede v porovnání s ostatními? A zvyšuje se její zisk stabilně, nebo se jedná spíše o sinusovou vlnu? To všechno jsou otázky, na které musíme odpovědět.
Avšak data sama nestačí. Je potřeba je také správně interpretovat, což může být nad síly někoho, kdo s obchodováním na burze právě začíná. Někdy totiž výsledky nejsou tak jednoznačné, jak by si člověk přál.
Pokud si tedy nejste jisti, je lepší se obrátit na odborníka. Ten vám bude schopen poradit, jaký vývoj ceny akcií dané firmy lze na základě dosavadních dat očekávat. Samozřejmě, i zde se jedná o předpověď, a realita může být nakonec úplně jiná. Tato pravděpodobnost je však mnohem menší, než kdybyste se spolehli na pouhý nezkušený odhad. To je totiž jeden z nejsnazších způsobů, jak o své peníze přijít.